12 aug 2016

Recept: Gevulde kipfilet met rucola


Yumyum! Ik blijf nieuwe recepten uitproberen en mijn favoriete deel ik graag met je. Als ik een flinke bootcamp in de ochtend heb gehad, eet ik meestal als lunch pasta of wat meer dan normaal gesproken omdat ik anders de hele middag honger heb. In de avond wil ik dan wat lichters en kwam op gevulde kipfilet met rucola. Meteen eiwitten voor de spieren. Het recept:
Nodig voor 1 persoon:
1 kipfilet
110 gram ricotta
1,5 stuk geroosterde/gegrilde paprika (gewoon uit pot)
rucola
250 ml kippenbouillon
peper/zout

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 200 graden en haal de kipfilet alvast uit de koelkast. Ik heb de vulling met de staafmixer in mijn blender gemaald, je kunt alles ook fijn snijden en prakken. Doe de 110 gram ricotta, 1,5 stuk paprika en rucola in de blender en maal deze naar gewenste dikte. Maak het af met wat peper en zout en maal nog eens. 
Snijdt de kipfilet op meerdere delen over de lengte open, niet te diep. Vul dit met het mengsel.
De kippenbouillon gaat in een kleine ovenschaal en leg daar de kip met vulling in. 
Laat de kip zeker 25 minuten garen op 200 graden in de oven. De kip is dan gaar en mals genoeg. Bij twijfel kan het zeker wat langer, maar let erop dat deze dan niet droog wordt.
Maak op het bord een bedje van rucola en mogelijk nog met wat overgebleven vulling. Laat de kip wat uitlekken voor je deze op het bord legt. Eet smakelijk.

Manon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten